kyosan

Kyosan legt relatie tussen lichaam, geest en voeding. Onder persoonlijke begeleiding, werk je aan een gezonde geest in een gezond lichaam.

+31 (0)6 290 238 20
‭+31 (0)6 52 42 15 25
Volg ons

Kyosan

sportvasten vijfdaagse

Sportvasten 5daagse

sportvasten vijfdaagse

Af en toe eens vasten is goed voor onze stofwisseling. 

Je switcht van welvaartsstand naar een betere vetverbranding. 

Dit kun je al doen met één tot twee keer per week standaard te vasten. 

Je lever heeft na 14 uur zonder eten geen suikers en geen koolhydraten meer om te gebruiken als brandstof. Dus switcht je lever naar een vetverbranding. Je lever gebruikt al 30% van je stofwisseling per dag. Eén hele dag vasten is 36 uur vasten met de nacht erbij. De lever is dan dus 22 uur lang op vet aan het draaien in plaats van op suiker. 

Doe mee aan ons tiendaagse sportvastenkuur waarin je lichaam de metabole switch maakt van suiker – naar vetverbranding. De motoren achter de switch zijn je spieren. Om je spieren in de vetverbranding te behouden volg je onze voedings- en sportrichtlijnen.

Er is een aantal factoren van belang die bepalen of je spieren in de vetverbranding blijven. De belangrijkste is natuurlijk dat je spieren moeten blijven werken. 2 tot 3 keer per week intensief trainen, om de koolhydraatreserves in de spieren laag te houden en de verbrandingscapaciteit te stimuleren. Een spier in lange rust schakelt bij de meeste mensen namelijk weer terug naar de suikerstand. 

Een andere factor is de inname van de hoeveelheid suiker en koolhydraten en hoe vaak je die inneemt. Bij te veel, schakelen je spieren sneller terug naar de suikerverbranding. Je hebt echter wel koolhydraten nodig om je goed te voelen en te kunnen presteren. 

Als derde factor is het belangrijk regelmatig je lichaam te prikkelen met een combinatie van sporten en vasten. Deze combinatie doet je lichaam en spieren herinneren aan de sportvastenkuur, waardoor de vetverbranding versneld extra geactiveerd wordt. Dit is een bekend gegeven binnen de sportwereld. Heb je eenmaal iets getraind waardoor je lichaam er bekend mee is, dan kun je daarna met minder training dit behouden of opnieuw bereiken. Binnen ons programma kun je af en toe een minikuur doen.  

Als laatste factor zijn er voedingsmiddelen en voedingssupplementen die de metabole switch helpen in stand te houden.

 De vijfdaagse sportvasten methode:

Vijf dagen tijd en aandacht voor jezelf

Een intensieve trainings- midweek 

Kennismaking met sportvasten 

Om 2 tot 4 kilo af te vallen

Voor ervaren sportvasters die in de vetverbranding willen blijven en voor beginners 

die wel eens willen vasten.

Je kunt trainingen volgen bij Kyosan, zoals de freestyle les, outdoor training of Pilates voor je extra dagelijkse beweging. 

Ga in ieder geval elke dag een half uur tot een uur intensief bewegen.

 

In de webshop kun je de prijzen vinden.

Je krijgt korting als je met meerdere personen komt.

Maak er een leuke trainingsweek van.

Sanne 

[email protected]

ADD COMMENT