Kyosan legt relatie tussen lichaam, geest en voeding. Onder persoonlijke begeleiding, werk je aan een gezonde geest in een gezond lichaam.

+31 (0)6 290 238 20
‭+31 (0)6 52 42 15 25
Volg ons

Kyosan

Met deze 6 tips kom jij niet aan op vakantie!

Lekker en veel eten, nog een wijntje erbij en een dagje strand. Heerlijk, maar hoe zorg je er nu voor dat je niet aankomt tijdens je vakantie?

Voor veel mensen is het lastig om tijdens de vakantie niet aan te komen. Je eet vaak meer, drinkt meer alcohol en sport minder. Maar als je je tijdens je vakantie aan een paar simpele regels houdt, kom je zonder extra kilo’s weer thuis.

Tip 1: Gezonde snacks

Op vakantie ben je vaak onderweg; leuke plaatsen bekijken of je ligt de hele dag te luieren op het strand. Snacken ligt dan al snel voor de hand. Bedenkt daarom voordat je op pad gaat, wat voor snacks je mee zou kunnen nemen. Een stuk fruit of een andere gezonde optie. Wanneer je je snack al bij je hebt, zal je deze sneller als eerste pakken. Hiermee vermijd je direct de ongezonde opties.

Tip 2: Eet zo vers mogelijk

Elk land heeft een eigen keuken met heerlijke specialiteiten. Verse groenten en vis zijn vaak er vaak in overvloed. Heerlijk! Geniet daarom zo veel mogelijk van dit eten en probeer weg te blijven van de toeristische plekken, zoals de boulevard. Hier maken ze vaak vet eten, zoals pizza en patat, wat je thuis ook altijd nog kan eten.

Tip 3: Niet te veel pizza en brood

Ontbijten met croissants, lunchen met een broodje, stokbrood bij de borrel en pizza’s als avond eten. Eten wat tijdens de vakantie altijd toegankelijk is. Echter is het natuurlijk niet gezond om elke dag zo veel brood en granen te eten. Probeer deze producten daarom zo veel mogelijk te vermijden. Start de dag met een bakje yoghurt en vers fruit, een heerlijke verse vis salade als lunch en even geen brood bij de borrel. Natuurlijk hoef je niet al het brood te vermijden, maar houd wel de juiste balans.

Tip 4: Drink veel water

Tijdens de vakantie beweeg je over het algemeen meer dan normaal. Daarnaast is het vaak ook een aantal graden warmer. Daarom is het belangrijk om goed gehydrateerd te blijven. Begin de dag daarom met een glas water en probeer altijd een flesje water mee op pad te nemen. De kans is dan groter dat je dit water eerst zal opdrinken, voordat je op een terrasje gaat zitten voor een glaasje wijn.

Tip 5: Blijf bewegen

Sporten tijdens de vakantie? Dat is niet voor iedereen weggelegd. Echt sporten in de sportschool hoeft ook niet perse, mits je dat graag wilt natuurlijk. Maar denk eens aan wandelen, zwemmen, fietsen of kanoën. Leuk om wat van de omgeving te zien en ondertussen ben je ook sportief bezig.

Tip 6: Diner regels

Regels op vakantie? Ja, wanneer je een aantal simpele diner regels toepast kan dat al heel wat kilo’s schelen. Hieronder een aantal regels die je zou kunnen toepassen tijdens jouw vakantie:

  • Bestel geen extra patat bij je eten
  • Neem maximaal 1 a 2 glazen wijn tijdens het eten
  • Kies voor een hoofdgerecht met verse ingrediënten, zoals kip, vis of vegetarisch.
  • Pas op met pizza en hamburgers
  • Laat het mandje brood staan
  • Neem niet elke dag een toetje
ADD COMMENT