Kyosan legt relatie tussen lichaam, geest en voeding. Onder persoonlijke begeleiding, werk je aan een gezonde geest in een gezond lichaam.

+31 (0)6 290 238 20
‭+31 (0)6 52 42 15 25
Volg ons

Kyosan

Deze 5 voedingsmiddelen helpen je afvallen en geven ook je humeur een boost.

Je voelt je verzadigd en vrolijk, en dat terwijl je op dieet bent. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

Je wilt graag een paar kilo’s kwijt, dus je zoekt een passend dieet. Groene smoothies om de dag mee te beginnen, salades als lunch en kwark als avond eten. Maar na een tijdje ben je die salades zat en word je d’r zelfs chagrijnig van. Let daarom altijd op wat voor soort gezonde maaltijden je eet. Sommige voedingsmiddelen zijn gezond en hebben daarnaast een positief effect op je humeur! Zo kan je op dieet, zonder dat je humeur verandert.

Bosbessen

Fruit wat bijna iedereen lekker vindt en wat je elke dag wel zouden willen eten; bosbessen. Ze zijn lekker in de yoghurt, in toetjes of gewoon los. Wat het nog lekkerder maakt, is dat we hier ook nog eens erg blij van worden. In bosbessen zit namelijk een stof, anthocyaan genaamd, waar we een beter humeur van krijgen. Daarnaast zitten bosbessen vol vezels, waardoor we langer een vol gevoel hebben.

Spinazie

Wanneer popeye spinazie at, werd die niet alleen sterk, maar er verscheen ook direct een glimlach op zijn gezicht, weet je nog? Spinazie zit bom vol magnesium, vitamine A, B en C, ijzer en eiwitten. Maar waarom dan die glimlach? Wanneer we magnesium te kort hebben, worden we al snel geïrriteerd. Het eten van magnesium in voedingsproducten zorgt er daarom voor dat we minder snel geïrriteerd raken. Door spinazie te eten met de lunch of bij het avond eten, hebben we minder snel behoefte aan zoetigheid en krijgt ons humeur een boost.

Maïs

Ook maïs is een voedingsmiddel dat ons humeur kan verbeteren. Het bevat namelijk veel vitamine B. Laat dit nou een vitamine zijn die je humeur verbetert. En laat maïs nou ook nog eens heel lekker zijn. En wie houdt er niet van? Popcorn! Pof de maïs en houd het naturel voor een super gezonde snack.

Zalm

Veel soorten vis zijn erg gezond, maar de zalm springt daar nog even bovenuit. Zalm zit namelijk vol met omega-3 vetzuren. Deze vetzuren hebben een positief effect op je humeur. Vervang je vlees daarom eens voor en stukje zalm.

Tomaten

De tomaat zit boordevol vitamines; kalium, vitamine b, calcium en lycopeen. Wanneer je een tekort hebt aan kalium kan dit zorgen voor verwarring, vermoeidheid en uitputting. Daarnaast zorgt lycopeen, een antioxidant, ervoor dat je hart- en bloedvaten beter functioneren. Dit alles helpt je humeur verbeteren. Dit geldt trouwens ook voor rode paprika’s. Bijkomend voordeel; deze groenten zijn erg laag in calorieën. Perfect dus voor in het dieet.

ADD COMMENT