Kyosan legt relatie tussen lichaam, geest en voeding. Onder persoonlijke begeleiding, werk je aan een gezonde geest in een gezond lichaam.

+31 (0)6 290 238 20
‭+31 (0)6 52 42 15 25
Volg ons

Kyosan

December: wel lekker en veel eten, maar niet aankomen

Sinterklaas, kerst en oud en nieuw. Het is de maand van pepernoten, speculaas, oliebollen, appelflappen, courmetten, wijn en ga zo nog maar even door. Heerlijk en veel vet eten met lekker veel suikers. De hele tafel staat er mee vol en de hele familie geniet hier volop van. Maar hoe zorgen we d’r nou voor dat we deze maand niet aankomen?

Eten

De hele tafel vol met lekker veel eten. Dat kennen we allemaal. Daar dan ook lekker veel van eten is iets wat we allemaal doen. Op de vetten wat te minderen kan zou je wat meer gezonde snacks op tafel kunnen zetten, zoals tomaatjes met mozzarella of komkommer met humus. Eet daarnaast ook niet te snel. Wie rustig eet, voelt zich vaak sneller voldaan. Dit kan wel 200 calorieën per maaltijd schelen.

Drinken

Een glaasje alcohol en warme chocomelk chocolademelk horen er helemaal bij in de december maand. We zullen je dit ook zeker niet verbieden. Maar probeer, wanneer je dit drinkt eens de meest ‘gezonde’ versie hiervan te drinken. Chocomelk kan je met magere melk drinken in plaats van volle melk. En wanneer we het over alcohol hebben, drink dan bijvoorbeeld champagne of cider. Dit zijn licht alcoholische dranken. Deze kleine aanpassingen zie je aan het einde van de maand terug.

Bewegen

Lekker eten en drinken is geen probleem, als je voor of na het eten nog even een ommetje gaat maken. Wandelen wordt vaak erg onderschat, maar met een uur wandelen verbrand je al zo’n 300 calorieën. Als je dit elke dag zou doen de hele maand december bespaart dat je al één hele kilo. Wat nou als wandelen niet zo jouw ding is? Geen probleem, ook andere manieren van bewegen kunnen je helpen die kilo te verbranden. Denk bijvoorbeeld aan schaatsen. Hiermee verbrand je al 400 calorieën per uur.

Niet aankomen december.jpg

ADD COMMENT