kyosan

Kyosan legt relatie tussen lichaam, geest en voeding. Onder persoonlijke begeleiding, werk je aan een gezonde geest in een gezond lichaam.

+31 (0)6 290 238 20
‭+31 (0)6 52 42 15 25
Volg ons

maart 2020

Dag allemaal, In deze moeilijke tijd voor iedereen en ook voor de docenten van Kyosan vraag ik jullie aandacht voor het volgende; Ik, Margot Hopman, 72 jaar jong, ben sinds enkele jaren lid van Kyosan en volg veel lessen. Het is mijn gezondheid zeer ten goede gekomen dankzij de goede docenten die me geen seconde uit het oog verloren. Dat is zeer waardevol en moeilijk in geld uit te drukken ook voor jonge mensen die tegenwoordig zwaar onder druk staan. De kwaliteit van de docenten is zeer hoog en  zou daarom ook nu gekoesterd

Kyosan heeft een nieuwe docent, namelijk Shanna! Ze komt verschillende lessen geven; van yoga tot functioneel trainen. Haar motto is; een dag niet gesport is een dag niet geleefd. Docent Shanna aan het woord: Ik ben letterlijk opgegroeid tussen de dumbbells, halterstangen en andere fitness apparaten, wat mij heeft aangestoken voor het hebben van een sterk, fit en gezond lichaam. Uiteindelijk heb ik van deze passie mijn beroep mogen maken. Mijn personal trainingen zijn dan ook gericht op kracht, conditie en een algehele lichamelijke fitheid en daarnaast ben ik voedingsconsulent. Alles wat we

KLIK HIER VOOR DE UITNODIGING  Lekker blijven bewegen en lol maken, en dát doen we samen met jou!   dinsdag 17 maart is de eerste  LIVE online flowyoga les van Shanna en Sanne. AANMELDEN Zorg dat je om 20:15 uur klaar zit om in te loggen. woensdag 18 maart is de LIVE online Yogales van docent Anja Winther. AANMELDEN   vrijdag 20 maart is de LIVE online Barre Yogales van docent Anja Winther. AANMELDEN   zaterdag 21 maart is de online LIVE buitentraining met Maikel en Sanne. Neem je EarPods mee. Als je ons wilt tegenkomen, zet je je auto in het

Lieve mensen,   KYOSAN Omdat wij ons verantwoordelijk voelen voor jullie gezondheid, hebben wij naar aanleiding van de recente berichtgeving over Covid-19, besloten om de groepslessen op te schorten tot 6 april. Voor vasten cliënten heeft dit geen financiële gevolgen. Personal trainingen, en Small Group, mogen vooralsnog doorgaan, in onze privé studio of buiten. De betrokken deelnemers worden persoonlijk benaderd.   Alternatieven: We gaan uitzoeken of we LIVE online lessen kunnen aanbieden. Later meer hierover. Wellicht kunnen we in kleine groepen (5) naar buiten, denk aan mindful wandelen, outdoor of yoga aan de vecht. Ook daar gaan we

De angst voor het coronavirus doet mensen zoeken naar bescherming. Naast de maatregelen die het RIVM ons adviseert, is de beste bescherming natuurlijk je eigen fysieke maatregel: het immuunsysteem. In de New York Times stond een prachtig artikel met tips om het immuunsysteem te versterken. Ik heb er de belangrijkste tips voor je uit overgenomen, vertaald en aangevuld met wat we weten uit de farmaceutische hoek en wetenschappelijke artikelen. Het immuunsysteem is een complex netwerk van cellen, organen en weefsels die samenwerken om het lichaam te beschermen tegen infectie. Hoewel

Corona, moet ik me zorgen maken? Hieronder het bericht van woensdag 11 maart van Professor Victor Lamme, wat mij triggerde om preventieve stappen te zetten. Niet alleen privé, maar ook zakelijk. Aldus Victor Lamme: Het zal niemand verbazen dat ik me intussen helemaal heb verdiept in dit coronavirus. En alles overziend denk ik dat er echt geen aanleiding is hier luchtig over te doen. Het is een ronduit gevaarlijk virus, vooral voor mensen in de leeftijd van 60 en ouder, zoals de meesten van ons. Daarvan gaat 5% tot 15% dood, en dan

What can you do yourself  Live regular Avoid stress Get enough sleep Consume less alcohol Keep fit catch som sun   Your body does a better job fighting off illness and healing wounds when it’s not under stress; Reduce Stress. Take time for meditation, yoga and breathing sessions. Improve your sleep habits. A healthy immune system can fight off infection. Regular bedtime and wake-up schedule. Avoid screens, devise your own sleeping rituals like bathing, relaxing, evening walks. Check your vitamin levels. Do you get enough vitamins out of your food and from the sun?

De workshop: Je wordt uitgenodigd om met nieuwsgierigheid te luisteren naar wat jouw lichaam te vertellen heeft. Wat voelt eigenlijk vrij en gemakkelijk? Denk- en beweegpatronen krijgen de ruimte om te veranderen. De ervaring/herinnering van dit nieuwe gevoel weer gaan oproepen (de recall) bij alles wat je doet in het dagelijkse leven. Hoe zou het zijn om terug in je natuurlijke houding te staan, te lopen, te zitten, te liggen, te ademen. Waarbij (niet noodzakelijke) spierspanning plaats kan gaan maken voor soepel, stress- en pijnvrij zelfs moeiteloos bewegen in alle activiteiten. Ontmoet met